Dvoustupnova-prevodovka-E-maxx-(8)

Dvoustupňová převodovka E-maxx Brushless (TRA3998)

Protože jezdím i pomalou jízdu těžkým terénem, pořídil jsem na E-maxxe kit dvoustupňové převodovky (TRA3998). Vysílačku jsem si ze dvou na pět kanálů upravil, řadit tedy bylo jak, tak jsem se pustil do díla.

Auto je sice možné ovládat vcelku citlivě i se stock převodovkou, najdou se ale i situace, kdy to prostě nestačí nebo není vhodné a je potřeba zařadit nižší převodový stupeň, s tím spojené citlivější dávkování plynu a větší točivý moment. Při instalaci převodovky jsem si mohl vybrat ze dvou převodových poměrů.
(18/21) a (13/26). Vybral jsem rychlejší (18/21), ten pomalý je opravdu moc pomalý :-) Druhý, myslím ten původní převodový stupeň samozřejmě zůstává nedotčený. Jako vždy mám na ukázku pár fotek z přestavby...

Vymontování převodovky...

Dvoustupnova-prevodovka-E-maxx-(2)

Dvoustupnova-prevodovka-E-maxx-(4)

Rozmontování převodovky...

Dvoustupnova-prevodovka-E-maxx-(6)

A sestavení, včetně druhého převodového stupně...

Dvoustupnova-prevodovka-E-maxx-(12)

Tady vidíte část převodů konverzní sady převodovky (anglicky Traxxas Two Speed Conversion Kit E-Maxx TRA3998), včetně části anglického manuálu. Český jsem nedostal...

Dvoustupnova-prevodovka-E-maxx-(8)

Dvoustupnova-prevodovka-E-maxx-(9)

Vestavba proběhla bez problémů, nenarazil jsem na žádné extra záludnosti. Na fotce vidíte ovládací část - servo, táhlo...

Dvoustupnova-prevodovka-E-maxx-19

Samotné řazení probíhá také bez problémů a po více, jak roku s touhle dvourychlostní převodovkou na E-maxx brushless musím konstatovat jen pozitivní zkušenosti. Převodovku jsem měl preventivně rozebranou a byl jsem překvapen, že nejevila žádné známky opotřebení.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>